سوغات مشهد چیست

سوغات مشهد چیست

حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد است و به همین دلیل سالانه تعداد بسیار زیادی از شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها ، به قصد زیارت ، وارد این شهر میشوند.

تعداد زیادی از زائران پس از زیارت ، به قصد خرید سوغاتی برای دوستان ، آشنایان و خانواده خود ، به سراغ فروشگاه ها و بازارهای در این شهر میروند.

خوشبختانه در شهر مشهد و در بازارهای شهر مشهد ، هرچه بخواهید و برای هر گروه سنی ، میتوانید پیدا کنید.اما در میان انواع کالاها ، صنایع و خوراکی های موجود در بازارها و فروشگاه های شهر مشهد ، برخی به عنوان بهترین و معروف ترین سوغاتی های این شهر شناخته شده اند که از مهمترین آنها میتوان به زعفران ، جیلی بیلی ، زرشک ،عطر ، مهر و تسبیح ، خشکبار ، ادویه و نقل و نبات مشهدی اشاره نمود.جهت اطلاع از قیمت تور زیارتی قم به مشهد روی لینک کلیک کنید.

زعفران

زعفران مشهد

از ارزشمندترین سوغاتی های شهر مشهد زعفران است.شهر خراسان از تولیدکنندگان اصلی زعفران(طلای سرخ) در کشور است.زعفران کشت شده و تولید شده در این شهر ، علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور ، به دیگر کشورها نیز صادر میشود.

زعفران علاوه بر مصرف خوراکی ، برای کاربردهای دیگر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.به عنوان مثال در صنایع رنگ سازی ، شمع سازی و صنایع عطر سازی از زعفران استفاده میشود.

زرشک

زرشک مشهد

زرشک یکی دیگر از سوغاتی های شهر مشهد است که شما میتوانید آن را از بازارهای این شهر خریداری کنید و به دوستان و آشنایان خود سوغاتی بدهید.ایران از بزرگترین تولیدکنندگان زرشک در جهان است و بزرگترین تولیدکننده زرشک در کشور ، استان خراسان جنوبی است.

مصرف زرشک خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد.از زرشک میتوان برای درمان اختلالات گوارشی ، از جمله یبوست ، اسهال ، سوء هاضمه ، سوزش سر دل و از دست دادن اشتها استفاده کرد.بعلاوه عصاره زرشک هم در سیستمهای قلبی عروقی و هم برای سیستم عصبی اثرات مفیدی دارد.

مهر و تسبیح

سوغات مشهد

همانطور که همه شما میدانید ، مشهد یک شهر زیارتی است ، بنابراین بهترین چیزی که شما میتوانید به عنوان سوغاتی برای دوستان خود ببرید ، یک سوغاتی متبرک و معنوی است.مهر ، تسبح و جانماز از سوغاتی های متبرک است که شما میتوانید برای دوستان و آشنایان خود  تهیه کنید.در بازارهای شهر مشهد انواع و اقسام مهر ، تسبیح و جانماز در اندازه ها و اشکال و طراحی های متفاوت موجود است.جهت اطلاع از قیمت تور زیارتی قم به مشهد با قطار روی لینک کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.