زندگی نامه حضرت شاهچراغ

زندگی نامه حضرت شاهچراغ

آرامگاه شاهچراغ که محل خاکسپاری پسر ارشد امام موسی کاظم (ع) ، احمد بن موسی است ، از جمله مکان های زیارتی در شهر شیراز است که سالانه شمار زیادی از شیعیان به قصد زیارت این مکان مقدس ، به شهر شیراز سفر میکنند.

احمد بن موسی برادر امام رضا (ع) است و ارادت خاصی به برادر خود امام رضا (ع) داشته است.حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد است و سالانه تعداد زیادی به قصد زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) وارد این شهر مقدس می شوند.جهت اطلاع از قیمت تور زیارتی قم به مشهد با قطار روی لینک کلیک کنید.

طبق روایات پس از وفات حضرت موسی کاظم (ع) ، مردم مدینه به قصد بیعت با احمد بن موسی به درب خانه ایشان رفتند.حضرت سید امیر احمد(ع) نیز به همراه جمعیتی که قصد بیعت با ایشان را داشتند به مسجد پیغمبر رفتند و خطبه هایی را برای مردم خواندند و به مردم گفتند که ای کسانی که قصد بیعت با من را دارید ، بدانید که من خودم با برادرم علی بن موسی الرضا بیعت نموده ام و آنگاه به همراه جمعیت ، به نزد علی بن موسی الرضا (ع) رفتند و با ایشان بیعت کردند.

تاریخ ولادت حضرت شاهچراغ مشخص نیست و شهادت ایشان بین سال‌های 203 تا 218 هجری قمری بوده است.

آرانگاه شاهچراغ

طبق روایات : زمانی که امام رضا (ع) به ایران سفر کردند ، برادر ایشان حضرت سید امیر احمد (ع) به قصد پیوستن به ایشان به همراه جمعی دیگر ، به ایران سفر کردند و در مسیر هم تعداد زیادی از شیعیان به ایشان پیوستند.وقتی این خبر به گوش مامون عباسی رسید ، مامون احساس خطر می کند و به یاران خود دستور میدهد که قافله بنی هاشم را به سمت مدینه بازگردانند.

در آن زمان حاکم شیراز شخصی بنام قتلغ خان بود.حاکم شیراز برای اجابت فرمان مامون عباسی ، به همراه تعداد زیادی از افراد خود در چند فرسخی شیراز اردو می زند و زمانی که قافله بنی هاشم به نزدیکی شهر شیراز می رسد ، لشکر قتلغ خان مانع از ادامه حرکت آنها می شوند و به همبن دلیل جنگی بین دو لشکر آغاز می شود که در ابتدا پیروز این میدان لشکر حضرت سید احمد بود.

لشکر قتلغ خان پس از شکست ، برای ضعیف کردن روحیه یاران حضرت شاهچراغ خبر وفات حضرت امام رضا (ع) را بین آنها پخش می کنند.وقتی این خبر به گوش لشکر بنی هاشم رسید ، عده زیادی از یاران از لشکر جدا شدند و همین امر باعث فروپاشی لشکر شد.

احمد بن موسی هم با تعدادی از همراهانش برای امان ماندن از گزند حکومت ، وارد شهر شیراز شدند و در منزل یکی از شیعیان سکنی گزیدند.اما حاکم شیراز توسط جاسوسان خود پس از یکسال مکان اختفاء احمد بن موسی را پیدا کرده و ایشان را به شهادت رساندند.البته در مورد شهادت حضرت شاهچراغ روایات زیادی وجود دارد.

اگر میخواهید آرامگاه شاهچراغ را زیارت کنید و به دنبال تور زیارتی امامزاده شاهچراغ هستید با موسسه زیارتی و سیاحتی چهارده نور ارتباط برقرار کنید.موسسه چهارده نور برگزار کننده انواع تورهای زیارتی می باشد.جهت اطلاع از قیمت تور زیارتی قم به مشهد روی لینک کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.